Dupa ce am stabilit impreuna care sunt obiectivele materialului video, care sunt informatiile pe care le vei expune si care este mesajul de baza al materialului, vom elabora ideea din spatele materialului care va aduce videoclipul la viata si il va face sa rezoneze cu audienta.

Alegerea abordarii creative corecte poate fi cel mai greu pas in realizarea unui videoclip eficient. De-a lungul anilor, am dezvoltat un proces specific care ne ajuta sa transformam mesajele de marketing in concepte video creative si realizabile.

Concentreaza-te pe problema in cauza

Mai intai, asigura-te ca ai definit clar problema pe care vrei sa o rezolvi. Care sunt obiectivele? Cu cine vorbesti? Ce trebuie sa inteleaga publicul? Merita sa scrii aceste puncte pentru a construi in jurul lor alte idei ce au legatura cu modul de expunere.

Aici se pot include toate informatiile despre public obtinute din sondaje si interviuri.

Idei creative si inventivitate

Poti incepe sa faci brainstorming cu echipa ta pentru a gasi cele mai bune idei creative. O idee creativa este o abordare care nu trebuie complet dezvoltata, ci ar trebui sa cuprinda ceea ce stii despre obiectivele, audienta si mesajul principal si un mod in care mesajul sa ajunga la audienta astfel incat sa fie atinse obiectivele.

De exemplu, ideile creative ar putea include:
• Metaforele si asemanarile dintre compania ta si, de exemplu, o calatorie in spatiu.
• Includerea copiilor in reclame.
• Utilizarea vedetelor in prezentari.

Cercetarile au aratat ca gasind singur aceste idei vei avea mai multe sanse de a veni cu o serie de idei creative care nu sunt afectate de opiniile sau preocuparile altora. Vom alege ideea finala impreuna, insa este bine sa ai cateva idei creative pe care sa ni le prezenti.

Nu te limita. Cauta inspiratie din surse neobisnuite si lasa-ti mintea sa zburde. Mentine o evidenta a tot ceea ce gandesti. Daca ai o echipa, trimite toate ideile pe masura ce iti vin, altfel pot disparea la fel de repede cum au aparut.

Revizuirea ideilor creative

Acum este timpul sa participam cu totii la brainstorming. Trebuie sa combinam toate ideile propuse si sa le discutam. Aici poti fi mai realist sau mai critic – ia in considerare ce idei sunt foarte reprezentative pentru compania pe care o reprezinti.

Alege ideea finala

Este timpul unei decizii. Din toate ideile pe care le-ai generat, trebuie sa o alegei pe cea pe care o consideri cea mai buna. Desi acest moment ar putea parea cel mai greu pas, nu ar trebui sa fie. In acest stadiu, ideile finale ar trebui sa fie cu adevarat bune.
Alegerea unei idei de baza este mult mai importanta decat incercarea de a alege ideea perfecta iar o idee iti va duce doar jumatate din calea catre un mare concept creativ.

Executia

Acum ca ideea de baza exista, trebuie sa se stabileasca toate detaliile in ceea ce priveste executia. Aceasta este o etapa mai specifica unde vom lua in considerare aspectele practice ale modului in care ideea va fi adusa la viata.